A Tanulótárs programnak kimondott és egyértelmű célja, hogy segítse a Családok Átmeneti Otthonában élő gyerekeket az iskolai feladataikban. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy a közös tanulás során sok-sok élménnyel is gazdagodnak a gyerekek, amiről szívesen is mesélnek.
A Tanulótársaikról most a programban részt vevő gyerekeket kérdeztük, a válaszaikat pedig szó szerint idézzük is.
“A Tanulótársam vagány srác, és mindig személyesen tanultunk. Mindig rajzolunk és matekozunk, meg természetismeretet tanít. Nagyon sok feladatot ilyen játékokkal csinálunk, a matekot például korongokkal és kis dobókockákkal, meg ilyenek. A természetet mindig állatfigurákkal meséli el, és bemutatja, amit tanulunk. Beszélgetünk arról, hogy a telefonján milyen játékok vannak, és megengedi, hogy játsszak, ha vége a tanulásnak, mert egy íjász játék van a telefonján, amivel, ha jó választ adok, annyi lövést lehet tenni. Azt nagyon szeretem. Mindig türelmes és mindig megcsináljuk a házi feladatot, így nekem már nem kell délután. Jó vele tanulni. És szoktunk csapdlecsacsit is játszani.” (7 éves fiú)
“Kedves, barátkozó és mindig mindenből játékot csinál és úgy tanít engem. Mindig kapok egy kis csokit a tanulás végén.” (8 éves lány)
“Jó fej, szép lány leginkább elmondtam neki, hogy mit vettünk órán matekból és olyan feladatokat gyakoroltunk. A magyarnál ugyanígy volt, de azt nem szeretem, mert unalmas, de mindig csinálunk ott is valami kis feladatot. Sokat beszélgettünk arról, hogy szereti az állatokat meg én is elsősorban a kutyákról beszéltünk.” (10 éves fiú)
“Nagyon jól megvagyunk. Sokat beszélgetünk az animékról mert azok a kedvenceim, és neki is. Szoktunk beszélgetni arról is néha, amit az irodalom órán történt. Leginkább mostanában online beszélgettünk.” (13 éves, autizmus-spektrumzavaros fiú)
“Figyelmes, kedves, megértő és mindig elnéző, főleg, ha nem tudok befejezni valamit, de mégsem csinálom meg a következő alkalomra, annak ellenére, hogy megígértem. Nem mérges, és akkor együtt megcsináljuk a feladatot. Fizika matek és irodalom leginkább, amit tanulunk. Játszani szoktunk activityt, amit nagyon szeretek, mert szórakoztató, hogy mindig én nyerek, és hogy ezzel nő a szókincsem, mert irodalomból nem vagyok jó, és nehezen értem a leírtakat. Az irodalmat szeretem, ahogy elmagyarázza és érdekesebb ahogy ő meséli, mint az iskolai tanár. Vissza tudok kérdezni és lazábban egyszerűbben mondja el.”
“Bármit kérdezek, azt meghallgatja és mindig válaszol, nem mondja azt, hogy maradjak csendbe és figyeljek, hanem egyszerűen a tananyaggal kapcsolatban válaszol arra, amit kérdezek, ami engem érdekel. Ezt szeretem benne nagyon.” (13 éves fiú)
“Okos, ügyes tanár. Megmutatja, lerajzolja, amit nem értek, rendes volt velem. Tanulás után sokszor olyat játszottunk, hogy orvososat, és én voltam a beteg és ő az orvos, aki meggyógyít. Jól éreztem magam vele.” (9 éves lány)
“Szimpatikus, jó stílusú, kedves, megértő, humoros volt. Volt olyan, hogy kint ültünk az otthonban, és nem volt jó a fülhallgatóm, és ezen nevettünk. Online tanultunk mindig, a házit csináltuk meg matekból. Megcsináltuk a matek házit: a százalékszámítás nehezen megy nekem, és azt most megértettem a segítségével. Ha nem tudott valamit, akkor azt hamar kinézte a netről, és elmagyarázta nekem is, és megértettem ezt így. Rugalmasan állt mindig a különböző feladatokhoz. A különböző szögszámításoknál és négyzetre emeléseknél is sok mindent el tudott nekem magyarázni, amit meg tudtam érteni.” (14 éves fiú)
“Leginkább beszélgetni szoktam vele a mindennapos történésekről, amik érnek. Jó fej kedves lány. Online szoktam vele beszélgetni, illetve tanulni. Jól megvagyunk, bár inkább olyan, mint egy barát egy ismerős, akivel jól dumálunk és nem inkább tanár diák kapcsolat van köztünk.” (17 éves fiú)
“Kedves, rendes, intelligens volt. Jó tanár lenne, szerintem jól tanít. Figyelt rám folyamatosan miközben magyarázott. Gyakorló feladatokat adott matekból. A matek egyenletek megértésében
sokkal jobban tudott nekem magyarázatot segítséget adni, mint a tanár az iskolában, azért lehet ez, mert közvetlenebb volt a kapcsolatunk, mint egy iskolai tanárral, és egyedül voltam, nem voltak mellettem osztálytársak, akik előtt nem merek visszakérdezni a tanártól.
Óra elején mindig megkérdezte mi jó történt velem a héten és ő is elmondta ugyanezt, ez segített ráhangolódni a közös munkára. Voltak fejlesztő játékok is, mint egy kártyajáték, amiben angol szavakat kellett megfejteni. Jól éreztem magam, élveztem az órát és jó volt, hogy lehetett tegezni őt.” (16 éves lány)
“Jól megértjük egymást, kedves, rendes lány. Szeretek vele tanulni. Úgy gondolom, egy jószívű okos lány. Mindenre igyekszik válaszolni, és többször is elmagyarázza azt, amit nem értek. Egyébként, ha kérdezek tőle más tantárggyal kapcsolatban is, akkor abban is mindig szívesen segít nekem. Megértjük egymást és fontos, hogy merek is kérdezni tőle. Néha, ha kérdezem, akkor szokott ő is mesélni magáról. Van, hogy én is mesélek más dolgot is magamról vagy azt, hogy mi történt a suliban.” (11 éves fiú)